• Koopprijs vanaf € 39.350

DE BMW M 1000 RR

RACING LIKE NO OTHER
Je prestatiedrang drijft je aan. Je passie beheerst je en daagt je uit. De jacht op meer bepaalt elke milliseconden: pure motorsport. High performance, hightech materialen, uiterst hoogwaardige afwerking en exclusiviteit tot in het detail: de M RR is het eerste M model van BMW Motorrad. Zijn genen komen rechtstreeks uit de professionele racesport. Als M RR en M RR met M Competition Package biedt deze machine pure racetechnologie voor de hoogste performance-eisen in de motorsport en voor door adrenaline gedreven perfectionisten op de weg. Want #NeverStopChallenging is meer dan een belofte. Het is een verplichting.

Uit pure overwinningsdrang

Het aggregaat van M RR is ontwikkeld in de racesport en geperfectioneerd voor op de weg. Daarbij hebben we het vermogen van de viercilinder lijnmotor uit de RR vergroot: voor meer koppel in het middengebied. En we hebben het maximale toerental met 500 tpm verhoogd naar 15.100 tpm. De titanium drijfstangen zijn lichter, de sleeptuimelaars zijn 1,5 mm smaller, de trechter van de airbox is voor een betere lastverandering ingekort: millimeterwerk voor milliseconden. Daarbij komen gesmede zuigers met 2 veren met dwarsribben en cilinderkoppen met een nieuwe kanaalgeometrie en versterkte lagerbruggen. Totaalresultaat: meer dynamiek en minder massatraagheid. Voor een kortere overbrengingsverhouding heeft zelfs het kettingwiel een tand erbij gekregen en zijn de ketting zelf alsmede de wielbasis verlengd. De wrijvingskoppeling werkt zonder zelfversterking - voor de perfecte start van de race.

Meer druk: de M winglets

Ook de aandrukkracht bepaalt winst en verlies. De M winglets van carbon genereren een downforce van 16,3 kg. In combinatie met het hoge windscherm kun je zo meer vermogen in pure tractie omzetten. Vóór de bocht, in de bocht en bij het uitaccelereren. Het voorwiel trekt daarbij bijna naar het hoekpunt en de vork houdt contact met de grond, de DTC hoeft minder in te grijpen. En de wheelie bewaar je voor bij het passeren van de finishlijn.

Intuitief, duidelijk, eerlijk, direct – zo moet feedback zijn

Alleen wat je waarneemt, brengt je verder. Het onderstel en de geometrie van de M RR zijn helemaal afgestemd op het racecircuit. Voor meer performance op het circuit en in de pit. Zo bieden rijgedrag, duikcompensatie bij het remmen en het wegrijden meer gevoel voor voor- en achterwiel. Ook op de provinciale weg. Door de langere wielbasis ligt de M RR veel steviger. Het eenvoudig verstelbare subframedraaipunt heeft een nieuwe schaalverdeling en is vergroot. En door de nieuwe achteras, ook dankzij de aangepaste remklauw, kan het achterwiel snel worden verwisseld. Hier komen de pitstraat en je drang naar perfectie rechtstreeks bij elkaar.

Compromisloze acceleratie – alleen andersom

We hebben de voor ons beste remklauw op de markt doorontwikkeld. Een resultaat, drie woorden: Best in Class. Voor meer drukpuntstabiliteit hebben we de vloeistofhuishouding geoptimaliseerd. Behalve het standaardremblok is er als optie een andere versie verkrijgbaar. Deze komt uit het World Endurance Championship en is exclusief bedoeld voor het circuit. Samen met de op elkaar afgestemde combinatie bedieningselement/klauw resulteert dit in maximale remstabiliteit en feedback, alsmede een optimale afstemming op het RACE ABS. De M rem is daarmee de absolute referentie.ar perfectie rechtstreeks bij elkaar.

De M 1000 RR

  • Koopprijs vanaf € 39.350

Belangrijkste kenmerken

  • Carbon Winglets
  • Aluminium brugframe
  • Verschillende rijmodi
    (Rain, Road, Dynamic, Race en Race Pro1-3)
  • Schakelassistent Pro
  • Launch Control
  • Hill Start Control Pro
  • Pit Lane-Limiter
1