• Koopprijs vanaf € 60.697

BMW i4: Gran Coupé met elektrische superkrachten

  • BMW i4: 100% elektriserende primeur op verschillende gebieden
  • Als een 4 Serie Gran Coupé, maar dan zonder brandstofmotor
  • Herkenbaar vierdeurs coupé-design; stijlvol met futuristische trekjes
  • Optisch extra sportieve invloeden voor de i4 M-uitvoeringen
  • Inclusief Curved Display, Parking Assist en luchtvering
  • 0-100 km/h in 3,9 seconden (M50), 100-0% accu na 590 km (eDrive40)

De i4 betekent op meerdere fronten een primeur voor BMW: zo is het de eerste 100% elektrisch aangedreven Gran Coupé van het merk. Maar het is ook voor het eerst dat BMW een compleet nieuw model introduceert met een elektromotor vóór de versie met conventionele brandstofmotor. De BMW i4 (G26) is namelijk de elektrische variant van de nieuwe 4 Serie Gran Coupé die kort erna aan het publiek is voorgesteld. En dan is er nog zijn baanbrekende performance: zowel qua power als qua actieradius zet de BMW i4 de toon. Op één volle accu komt de vierdeurs coupé maximaal 590 kilometer ver. Daartegenover staat de BMW i4 M50 uitvoering die over maar liefst 544 pk vermogen beschikt. Hiermee heeft de i4 nóg een primeur in handen: het is de eerste elektrische BMW waarvan een heuse M Performance versie verschijnt!

Verticale nierengrille, maar dan anders

De BMW i4 heeft een progressief design en een strak lijnenspel met hier en daar de nodige futuristische trekjes. Let daarbij met name op de i Blau accenten. De i4 is stijlvol en vernieuwend tegelijk, maar bovenal een échte BMW. De lage, geleidelijk aflopende daklijn maakt de BMW i4 een volwaardige coupé. Het gestrekte koetswerk en de vier portieren doen recht aan de verbinding met de Gran Coupé. De op de 4 Serie Coupé geïntroduceerde verticale nierengrille komt ook op de elektrische BMW terug. Al heeft het in geval van de i4 G26 meer een optische en aerodynamische functie, want de motor van koeling voorzien hoeft uiteraard niet.

Verschillende exterieurdesigns

Verder is opvallend dat BMW de i4 met twee verschillende exterieurdesigns levert, want naast de ‘standaard’ versie is er ook de M Sport / M50. We noemen deze twee in één adem, want de BMW i4 M Sport en BMW i4 M50 beschikken over exact dezelfde bumper(spoiler)s en sideskirts. Liever een M-versie maar dan mét i Blau accenten of andersom? Die vrijheid krijgt u dankzij Frozen Grey alternatieven. Alleen de M50 doet het net even anders met Cerium Grey details, waaronder op de aerodynamische M spiegelkappen. Ook de volledig donkere behuizing van de LED-koplampen wijkt af van de rest.

Digital Services

Binnenin de BMW i4 zien we eenzelfde soort mix tussen traditioneel BMW en het BMW van de toekomst. Vertrouwd is de op de bestuurder gerichte cockpit. Analoge tellers doen echter niet meer mee. Sterker nog, BMW maakt gebruik van een heuse Curved Display waarbij het 12,3 inch grote digitale instrumentenpaneel optisch samensmelt met de 14,9 inch Touch Control Display. Ziet er niet alleen indrukwekkend uit, het werkt nog erg ergonomisch ook. Innovatief zijn tevens de Digital Services: dankzij integratie van My BMW App, BMW Maps inclusief Connected Charging en Connected Navigation, wordt het indrukwekkende rijbereik van de BMW i4 optimaal benut. Apple CarPlay zorgt voor verdere verbinding met de elektrische GT.

Als eDrive40 (340 pk) en M50 (544 pk)

BMW biedt de i4 aan als BMW i4 eDrive40 Gran Coupé en als BMW i4 M50 Gran Coupé. Dit betekent 340 versus 544 pk. Accelereren van 0-100 km/h in 5,7 seconden versus 3,9 tellen. Achterwiel- versus vierwielaandrijving. Eén versus twee elektromotoren. Anderzijds wint de ‘milde’ BMW i4 het als over actieradius gaat: 590 tegenover 510 km. Feit blijft dat beide uitvoeringen verpletterende cijfers leveren. Maar er is meer dan hard en lang rechtuitgaan: elke BMW i4 beschikt standaard over luchtvering, adaptieve dempers, Dynamic Stability Control en 17 inch lichtmetalen velgen. De M50 wielen meten minimaal één maatje groter en staan in contact met een Adaptief M Onderstel. Bochten lust de BMW i4 dus rauw. Wat tevens meehelpt is het aanbod bestuurdersassistentiesystemen: Front Collision Warning, Speed Limit Assist en Lane Departure Warning zijn altijd inbegrepen. De optielijst van de BMW i4 vermeldt daarnaast onder andere Driving Assistant en Active Cruise Control die geautomatiseerd rijden naar een heel nieuw level tillen.

Elke 10 minuten +164 km actieradius

Snel opgeladen, snel onderweg: elke 10 minuten worden er 164 (M50: 140) extra kilometers aan de range toegevoegd dankzij 200 kW chargers. Na 31 minuten 200 kW snelladen is de accu al voor 80% vol. Met de 11 kW BMW Wallbox is één overnachting voldoende om van 0 naar 100% te laden. Hiervoor trekt de BMW i4 namelijk 8,25 uur uit. Een BMW noodlader, laadkabel voor openbaar opladen en Charging Card voor toegang tot het openbare laadnetwerk van BMW Charging zijn allemaal standaard. Dit geldt ook voor Parking Assist en een achteruitrijcamera. Want als u dan toch plannen heeft om stil te staan, dan het liefst zo comfortabel mogelijk. Hadden we al gezegd dat de BMW i4 met 100% groene stroom wordt geproduceerd?

De overstap naar elektrisch rijden was nog nooit zó aantrekkelijk. De BMW i4. Nu in onze BMW showrooms!

De i4

  • Koopprijs vanaf € 60.697

Belangrijke kenmerken 

  • Tot 590 km actieradius
  • Acceleratie van 0 naar 100 km/h binnen 5,8 seconden
  • Meer dan 140 km actieradius met 10 minuten snelladen
  • BMW Curved Display
  • Bagageruimte met een inhoud van 470 liter
  • Top snelheid - 200+ km/u
  • Maximum vermorgen - 390 kW (530 pk)
1