• Koopprijs vanaf € 124.335

BMW M4 Coupé en M4 Competition Coupé: uitgebalanceerd snelheidswonder

De BMW M4 heeft een opvolger. En wat voor één! De nieuwe M4 Coupé heeft de looks, de power, de snelheid – kortom het DNA van de originele M4 uit 2014, maar is op alle vlakken nét een tandje beter geworden. Of eigenlijk een paar tandjes. De 4 Serie zonder ‘M’ beschikt tegenwoordig over twee reusachtige verticale koelsleuven in het front. En dus kon de M4 G82 niet achterblijven. Sterker nog, de nieuwe M3 kreeg exact hetzelfde front aangemeten!

Daar houden de gelijkenissen niet op, want de nieuwe BMW M4 Coupé én M3 Sedan sturen minimaal 480 paarden richting de achteras. Baas boven baas: de M4 Competition Coupé gaat daar met nog eens 30 pk overheen en komt zodoende op een duizelingwekkende 510 paarden… Een 8-traps automaat is in het laatste geval standaard. En ook xDrive vierwielaandrijving behoort tot de mogelijkheden. Vanaf maart 2021 in de showroom van Broekhuis!

Ons M4 Coupé aanbod

BMW M4 Competition

BMW M4

Competition
15 km | 2021 | Benzine | Automaat
Financieren op aanvraag
Kopen: € 174.330
Bekijk deze M4
BMW M4 Competition

BMW M4

Competition
10 km | 2021 | Benzine | Automaat
Financieren op aanvraag
Kopen: € 173.036
Bekijk deze M4
BMW M4 Competition

BMW M4

Competition
41.100 km | 2018 | Benzine | Automaat
Financieren vanaf € 1.547 p/m maandtermijn o.b.v 60 maanden en 7.9% rente.
Kopen: € 76.950
Bekijk deze M4
Bekijk ze allemaal

Aerodynamische styling als voorbode op pure M-power

De nieuwe BMW 4 Serie is een elegante verschijning. Met zijn oplopende taillelijn, geprononceerde wielkasten en krachtige bumperpartijen, heeft BMW de perfecte balans gevonden tussen dynamiek en stijl. Met de nieuwe M4 Coupé ligt dat net even anders: hier heeft het sportieve accent duidelijk de overhand. We durven de M4 G82 zelfs een tikkeltje agressief te noemen. De nieuwe nierengrille is immers niet het enige dat reusachtig is aan de BMW M4. De bumper(spoiler)s, luchtinlaten, sideskirts en diffusor achter zijn niet te missen. Hetzelfde geldt voor de M designspiegels inclusief dubbele ‘poten’ en het dubbele uitlaatsysteem met vier eindstukken. Een meer geoefend oog zal tevens het carbon dak en de carbon achterspoiler opvallen. Een ander opvallend detail ten opzichte van zijn voorganger, is dat de powerdome in de motorkap heeft plaatsgemaakt voor twee aerodynamisch gevormde openingen. De sleuven moeten voor extra koeling zorgen, en we gokken zo dat dat geen overbodige luxe is…

M Driver’s Package maakt een top van 290 km/h haalbaar

Dit heeft niets te maken met kwaliteit, maar alles met BMW M-power: de 6-cilinder lijnmotor in het front krijgt namelijk versterking van een verder geperfectioneerde M TwinPower Turbo motor. De omschrijving zegt het al: een dubbele (Twin Scroll) turbocharger heeft een belangrijk aandeel in de minimaal 480 paarden en 550 Newtonmeters die de BMW M4 Coupé produceert. De M4 Competition Coupé weet het zelfs tot 510 pk en 650 Nm koppel te schoppen! Ondanks de significante vermogenstoename, houdt BMW zich aan de elektronische begrenzing van 250 km/h. Dit verandert wanneer een M Driver’s Package op de bestellijst wordt aangevinkt: 290 km/h is vanaf dat moment het maximum wat de BMW M4 op papier zou kunnen halen.

Minstens zo noemenswaardig zijn de acceleratietijden: 0-100 km/h gaat binnen 4,2 seconden of binnen 3,9 seconden. Het laatste getal is gebaseerd op de 510 pk-versie inclusief 8-traps M Steptronic automaat. Alleen zonder Competition toevoeging is het mogelijk om te kiezen voor een handbak; puurder dan dit wordt het niet! Echter, pas op voor driftbuien: die kunnen behoorlijk verslavend zijn…

Performance gerelateerde luxe biedt houvast

Wie zichzelf niet altijd in de hand heeft, loopt het risico flink wat rubber te verslinden: de banden meten voor 275/40ZR18 en achter zelfs 285/35ZR19. De M4 Competition Coupé met M xDrive vierwielaandrijving heeft de wielen zowel voor als achter zelfs nog een maatje groter. Met zo’n potentiële glijpartij is Maximale grip, inclusief hoofdletter ‘M’, geen overbodige luxe. Wie zijn of haar tanden in het stuur zet, bijt zich vast in een met leder bekleed M Sportstuurwiel. De M Sportstoelen bieden extra houvast wanneer de BMW M4 Coupé zijwaarts dreigt te gaan. Al doet het M specifieke onderstel met Actief M Sperdifferentieel er alles aan om de nieuwe M4 als op rails te laten gaan. Ondertussen blaast het instelbare M Sportuitlaatsysteem een indrukwekkend deuntje mee. De M Compound schijfremmen worden traditiegetrouw vergezeld door blauw gelakte remklauwen. De optielijst vermeldt M Carbon-keramische schijfremmen. Vele andere opties en accessoires vindt u in de vorm van BMW Individual en BMW M Performance Parts.

M4 Coupé G82: honger naar MMMMeer

U kunt de BMW M4 Coupé en BMW M4 Competition Coupé volledig naar eigen wens samenstellen, maar er ontbreekt nog één ding? Of beter gezegd: de Coupé heeft eigenlijk één ‘ding’ te veel? Over een mogelijke BMW M4 Cabrio kunnen we vooralsnog slechts dromen. Echter, zeg nooit nooit.

Kies uw uitvoering

De M4 Coupé

  • Koopprijs vanaf € 124.335

Kenmerken op de M4 Coupé

  • High-performance BMW M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor
  • Een vermogen van 480pk (353 kW)
  • Handgeschakelde zesversnellingsbak met korte, nauwkeurige schakelwegen
  • Sportieve achterwielaandrijving voor maximale emotie op de limiet
  • 550 Nm, van 0 naar 100 km/h in 4,2 seconden

De M4 Coupé Competition

  • Koopprijs vanaf € 129.746

Kenmerken op de M4 Competition Coupé 

  • High-performance BMW M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor
  • Een vermogen van 510pk (375 kW)
  • Snelle 8-traps M Steptronic transmissie met Drivelogic
  • Achterwielaandrijving of M xDrive vierwielaandrijving
  • 650 Nm, van 0 naar 100 km/h in 3,5 seconden
1