- x 30.03.2021
Nieuws algemeen Vers van de rolband

Broekhuis niet geraakt door datalek RDC

Wellicht heeft u het nieuws omtrent het datalek bij autobranche dataleverancier RDC gehoord en heeft dit vragen opgeroepen over de veiligheid van uw gegevens. Na bevestiging van RDC kunnen wij u meedelen dat onze database niet geraakt is door het datalek, waardoor uw gegevens die bij ons bekend zijn veilig zijn gebleven.
Een datalek bij autobranche dataleverancier RDC heeft ertoe geleid dat de gegevens van vele Nederlanders op straat liggen. Het betreft gegevens uit de periode september 2018 – januari 2019 uit het programma CareMail. Hiervan maken wij geen gebruik, waardoor uw gegevens niet gelekt zijn.

Overname Heron Auto

1 januari 2020 hebben wij Heron Auto overgenomen. Was u voor die tijd klant bij Heron Auto, dan kan u mogelijk wel geraakt zijn door het datalek. In de tijd van Heron Auto is er namelijk gebruikgemaakt van CareMail, waar het datalek heeft plaatsgevonden. We nemen dan ook de verantwoordelijkheid na de overname om dit bericht met u te delen. Ook hebben we hierover aangifte gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Bent u enkel klant bij Broekhuis geweest, dan zijn uw gegevens veilig gebleven.

Melding en aangifte

Inmiddels weet de dataleverancier dat het geen hack betreft maar een datalek. RDC onderzoekt nog verder hoe de automobieldata die zijn buitgemaakt op het internet te koop staan. Het bedrijf heeft een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens en heeft aangifte van cyberdiefstal gedaan bij de politie.
Uiteraard heeft u als consument ook de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt een klacht indienen via: Klacht indienen Autoriteit Persoonsgegevens. 

Wees alert

Indien u per mail of telefoon benaderd wordt door partijen die werkzaamheden aan uw auto willen uitvoeren waarvoor ze willen langskomen op uw huisadres of u vragen om de auto ergens heen te brengen, ga hier niet op in. Wij zullen u niet op deze manier benaderen over eventuele  werkzaamheden. Twijfelt u of wij contact met u opgenomen hebben? Bel ons dan gerust.
Heeft u nog vragen over het datalek? Dan kunt u contact opnemen met de servicedesk van RDC via 020 – 644 55 53.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons 0341 - 751 187 Bekijk klantenservice pagina
1