Heeft u een vraag over autoschade, schade aan uw camper of caravan of andere schade-gerelateerde zaken? Wij hebben de veelgestelde vragen door klanten voor u verzameld op deze pagina. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen u graag!
Ik heb autoschade, wat moet ik doen?
Dit hangt af van het soort schade dat u heeft; is de schade verzekerd of niet? Meld uw schade daarom eerst bij uw verzekeraar (of leasemaatschappij). Indien u de schade zelf wilt laten herstellen kunt u direct contact met ons opnemen.
Hulp nodig? Onze professionals staan voor u klaar met persoonlijk en passend advies. Neem gerust contact met een van onze autoschadevestigingen op.
Digitaal uw schade melden voor reparatie? Dat kan via ons digitale intake-formulier (verzekerde schade) of het schadeformulier voor kleine schades.
Wat moet ik meenemen naar de intake?
Uw auto, uw rijbewijs, het kentekenbewijs deel 1 en deel 2, uw groene kaart en een ingevulde kopie van het Europees Schadeformulier. Bij het repareren van een kleine schade (zonder tussenkomst van de verzekering) hoeft u geen ingevuld Europees Schadeformulier mee te nemen.
Hoe lang ben ik mijn auto kwijt?
Dit hangt af van het soort schade dat u heeft; een kleine reparatie kan binnen een uur gerepareerd zijn een complexere schade kan soms tot een week kosten. Over het algemeen bent u uw auto hooguit een week kwijt.
Omdat dit per schade verschilt, geven we u een indicatie van de tijd die we nodig hebben om de schade voor u te herstellen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.
Kan ik vervangend vervoer krijgen?
We kunnen altijd vervangend vervoer voor u regelen, over het algemeen zijn hier voor u geen kosten aan verbonden. Dit is afhankelijk van de schade en uw verzekering.
Repareren jullie ook ruitschade?
Jazeker. Ruitreparatie is bij Broekhuis in veel gevallen gedekt door uw verzekering, doordat we erkend schadehersteller van autoruiten zijn via GlasGarant.
Zit er garantie op de gerepareerde schade?
Ja. Omdat wij volledig achter ons werk staan, geven wij op iedere schade afhandeling maar liefst 4 jaar garantie. Zo weten wij én u dat het werk uitmuntend is uitgevoerd en u daadwerkelijk weer onbezorgd op weg kan. Daarnaast wordt de eventuele Fabrieksgarantie volledig overgenomen.
Maakt het uit waar ik verzekerd ben?
Met vrijwel alle verzekeraars hebben wij nauw contact, waardoor we bijna altijd de schade rechtstreeks met uw verzekeraar kunnen afhandelen. Dit scheelt een hoop kosten en administratieve handelingen voor u als klant. Soms is er echter sprake van een eigen risico of de verrekening van BTW, waardoor u wel extra kosten hebt. Dit bespreken we met u tijdens de intake.
Hoe werkt de betaling van het herstel van mijn autoschade?
Indien u aangeeft dat het om verzekerde schade gaat en u een Acte van Cessie ondertekend, handelen wij de schade rechtstreeks met de verzekeraar af. U betaalt in dat geval alleen uw eigen risico, als daar sprake van is. Dekt uw verzekering de schade niet of wilt u de kosten zelf betalen? Dan ontvangt u een factuur van ons. U kunt deze direct contant of met de pin betalen. In overleg kunt u de factuur ook aan ons overmaken binnen de geldige betalingstermijn.
Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om verhaalbare schade gaat?
Het woord ‘eigen risico’ betekent een risico van eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, dan keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit.
Hoe moet ik mijn schade verhalen?
Dit hangt af van de schuldvraag bij het ongeluk en uw verzekering. Komt u er niet uit, dan kunt u uw specifieke situatie aan ons voorleggen, we helpen u uiteraard graag. Neem contact op met een van onze autoschadevestigingen.
Mijn auto is total loss, wat betekent dit?
Als uw auto total loss is, dan is deze onherstelbaar beschadigd. Dit wordt ‘technische total loss' genoemd. Indien de herstelkosten meer zijn dan de dagwaarde van de auto, dan wordt deze 'economisch total loss’ verklaard.