Veelgestelde vragen financiële zaken bij Broekhuis Lease

Heb je een vraag over financiële zaken omtrent je lease voertuig? Wij hebben hieronder de meestgestelde vragen over dit onderwerp op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Hoe kan het dat ik mijn leaseauto ingeleverd heb, maar nog een factuur van de leasetermijn voor de nieuwe maand ontvang?

Dit komt omdat we, op het moment dat je de auto hebt ingeleverd, de factuur voor de nieuwe maand al hadden aangemaakt en we deze factuur niet meer konden tegenhouden. 

Je hoeft deze maandtermijn natuurlijk niet aan ons te betalen. Mochten wij het bedrag wel bij je geïncasseerd hebben, dan ontvang je dat van ons binnenkort terug via de eindafrekening. Je betaalt namelijk nooit langer dan de dag dat je de auto hebt ingeleverd. Je hoeft daar zelf niets voor te doen. Je kunt er ook voor kiezen om de incasso van deze maandtermijn terug te halen bij je bank (eenvoudig via telebankieren).

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Ik heb mijn oude private lease auto ingeleverd en een nieuwe private lease auto ontvangen. Waarom ontvang ik voor beide facturen

Dit komt omdat we, op het moment dat je de oude auto heeft ingeleverd, de factuur voor de nieuwe maand van de oude auto al hadden aangemaakt en we deze factuur niet meer konden tegenhouden.

Je hoeft deze maandtermijn natuurlijk niet aan ons te betalen. Mochten wij het bedrag wel bij je geïncasseerd hebben, dan ontvang je dat van ons binnenkort terug via de eindafrekening. Je betaalt namelijk nooit langer dan de dag dat je de auto hebt ingeleverd. Je hoeft daar zelf niets voor te doen. Je kunt er ook voor kiezen om de incasso van deze maandtermijn terug te halen bij je bank (eenvoudig via telebankieren).  

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom zijn de kosten voor vervangend vervoer en/of onderhoud doorbelast?

In jouw lease-overeenkomst kun je zien wanneer je recht hebt op vervangend vervoer en welke autoklasse. Je kunt dit vinden in je lease-overeenkomst vinden bij de contractgegevens op de eerste pagina.

Ter verduidelijking: het aantal uren dat staat vermeld, heeft betrekking op de periode dat de auto niet beschikbaar is door reparatiewerkzaamheden. Dus als daar staat vermeld 48 uur en de reparatie duurt 1 dag, heb je géén recht op vervangend vervoer. Als de reparatie in dit voorbeeld 3 dagen in beslag neemt heb je wél recht op vervangend vervoer.

Indien je gebruik maakt van vervangend vervoer terwijl je daar volgens de lease-overeenkomst geen recht op hebt, belasten wij de gemaakte vervangend vervoerkosten aan je door. Mocht je een ander vervangend vervoerpakket wensen, kun je dit voor de toekomst nog wijzigen. Neem dan gerust contact met ons op, zodat we kunnen overleggen wat je wensen zijn en wat dit voor de leaseprijs betekent.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom krijg ik kosten (Eigen Bijdrage) doorbelast bij schadeherstel?

Dit betreft een doorbelasting van het Eigen Risico / Eigen Bijdrage. In jouw lease-overeenkomst kun je zien hoe hoog het afgesproken Eigen Risico / Eigen Bijdrage is per niet verhaalbare schade. Dit staat in de lease-overeenkomst vermeld bij de contractgegevens op de eerste pagina.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom krijg ik kosten doorbelast na vervanging van een kapotte band?

Dit betreft een doorbelasting van het Eigen Risico / Eigen Bijdrage. Als u een band kapot rijdt, is dit een niet verhaalbare schade waar het Eigen Risico / Eigen Bijdrage op van toepassing is. In uw lease-overeenkomst kunt u zien hoe hoog het afgesproken Eigen Risico / Eigen Bijdrage is. Dit staat vermeld bij de contractgegevens op de eerste pagina.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom worden niet alle facturen via automatische incasso geïncasseerd?

De maandelijkse leasetermijn wordt door ons automatisch geïncasseerd. Alle andere facturen dien je zelf aan ons over te maken. Je hebt daarvoor een betalingstermijn van 14 dagen. Hier is voor gekozen omdat wij, voor jouw bescherming, niet zo maar andere bedragen dan de vaste maandtermijn van je rekening willen incasseren.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom krijg ik tussentijds méér kilometers doorbelast?

Om te voorkomen dat je aan het einde van de lease-overeenkomst een grote na-verrekening krijgt van meer gereden kilometers, zorgen we er voor dat we jaarlijks kijken of je nog in lijn ligt met het afgesproken contractkilometrage.  Mocht je tussentijds méér hebben gereden, dan rekenen we dat vast met je af. Uiteraard krijg je dat weer terug, indien je in een volgend jaar minder hebt gereden. Het bedrag dat je betaalt per méér gereden kilometer, staat in jouw lease-overeenkomst vermeld. Je kunt dit vinden bij de contractgegevens op de eerste pagina.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wanneer vindt de automatische incasso plaats van mijn factuur?

Wij incasseren de leasetermijnen maandelijks omstreeks de 1e van de betreffende maand.

Afhankelijk van het moment waarop je lease-overeenkomst is ingegaan, kan de incasso van de eerste maandtermijn eenmalig op de 15e van de maand plaatsvinden. De volgende termijnen worden dan vervolgens weer omstreeks de 1e van iedere maand geïncasseerd.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hulp nodig?
Wij helpen je graag met al je vragen rondom mobiliteit.
Neem gerust contact met ons op!

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Bel ons 0341 - 751 100 Bekijk klantenservice pagina