Betrouwbaar onderhoud met jou als partner
Eerlijk, betrouwbaar en kwalitatief onderhoud. Hier rekenen onze deelnemers op en daarom ben jij één van onze partners. Wij vertrouwen het onderhoud van de fiets graag aan jou toe.
Omdat je net als wij de klanttevredenheid voorop hebt staan, vragen we bij onderhoud en reparatie jouw aandacht voor onderstaande punten:
1. Gemaximeerd beschikbaar budget
Onze deelnemers hebben veelal een gemaximeerd bedrag beschikbaar voor de kosten van reparatie, onderhoud en banden. De kosten boven het gestelde maximum komen dan voor eigen rekening van de deelnemer. Laten we met elkaar het overschrijden van budget proberen te voorkomen. Als een deelnemer in een bepaald jaar budget overhoudt, vervalt dit niet en blijft dit beschikbaar. Maak het dus niet onnodig op.
2. Stem vóóraf de verwachte kosten af met de deelnemer
Omdat de deelnemer een eigen budget ter beschikking heeft, is het belangrijk dat je de kosten van onderhoud en reparatie vóóraf met de deelnemer afstemt. Bepaal bijvoorbeeld samen een maximaal bedrag en informeer de deelnemer tijdig als er onverhoopt extra kosten bijkomen. Kortom, behandel onze deelnemer zoals je een klant die privé een fiets heeft gekocht ook behandelt.
3. Vooraf akkoord voor reparatie aan accu of motor
Bij een storing aan accu of motor, vraag je vooraf toestemming voor reparatie of vervanging. Dit doe je door een mail te sturen naar fiets@broekhuislease.nl.
Vermeld hierbij duidelijk het probleem, het framenummer en naam van de deelnemer. Broekhuis Lease neemt dan contact met je op om de afwikkeling vooraf met je te bespreken. Let op: bij het niet hebben van een akkoord vooraf, kan dit leiden tot het niet betaald krijgen van je (volledige) factuur.
4. Hou schadeherstel buiten je onderhoudsfactuur
De fiets is casco verzekerd. Mochten er schadekosten (boven het eigen risico) van toepassing zijn, hou deze kosten dan buiten je onderhoudsfactuur. Op die manier komen ze niet ten laste van het onderhoudsbudget van de deelnemer. De schadeherstelkosten kun je rechtstreeks claimen en afwikkelen bij de verzekeraar. Zie ook schadeherstel.
5. Pas zoveel als mogelijk garantie en coulance toe
We gaan er van uit dat je als partner je uiterste best doet om kosten voor de deelnemer te voorkomen. Daar hoort het verlenen van garantie en coulance natuurlijk bij.
6. Bereken géén onnodige of te hoge kosten
Onze deelnemers rekenen op jouw eerlijkheid en betrouwbaarheid. Dit is immers ook wat wij onze deelnemers bieden. Natuurlijk doen wij controles op het hanteren van marktconforme tariefstelling en logica van werkzaamheden. Maar de echte verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij jou als betrouwbare professional.
7. Jouw onderhoudsfactuur
De factuur dient op naam van Broekhuis Lease te staan o.v.v. framenummer. Omdat de deelnemer budgethouder is, hebben wij het akkoord nodig van deze deelnemer. Daarna kunnen wij de factuur betalen.
De deelnemer stuurt de onderhoudsfactuur via de app digitaal naar Broekhuis Lease. Een correcte factuur* betalen wij binnen 14 dagen aan jou uit.
* Let wel: wij controleren facturen op onnodige uitgaven of niet-marktconforme tariefstelling.
Advies en leveren
Wij vertrouwen op jouw expertise en klantgerichtheid als fietsdealer in de regio. Daarom melden deelnemers van Broekhuis Fiets van de Zaak zich bij jou.