De tegenstelling kan haast niet groter: het stoere, onsterfelijke offroad-karakter van een échte Land Rover tegenover het ultra schone DNA van de elektrische auto. Een Land Rover rijd je immers om vies mee te worden buiten de gebaande paden. Toch kruizen de wegen zich van de offroad legendes en het elektrisch rijden. Land Rover zorgt voor een zeer natuurlijke overgang met een indrukwekkende reeks plug-in hybride auto’s en daarnaast een complete line-up voorzien van MHEV-technologie. Zo wordt de koning van het terreinrijden tevens de koning van de straat. Maak kennis met de PHEV’s van Land Rover: half elektrisch, 100% toegewijd!

Plug-in hybride Land Rover

De duurzaamheidswonderen zijn de wereld nog niet uit: Land Rover combineert het beste van twee werelden door de ongeëvenaarde terreincapaciteiten van haar modellen te koppelen aan de schoonheid van plug-in hybridetechniek. Met een volle accu, verkregen via het inpluggen op een laadvoorziening, laten de hybride Land Rovers zich tot wel 55 km volledig elektrisch voortstuwen (afhankelijk van het type). Daarnaast kunt u een beroep doen op de vertrouwde brandstofmotor om extra power te genereren en veel (kilo)meters te maken. Veelzijdigheid is troef bij de Britse SUV-meesters!

Land Rover

MHEV-technologie

Als alternatief voor de plug-in hybride uitvoeringen biedt Land Rover MHEV-technologie aan in al haar modellen. Dit vernuftige mild hybridesysteem slaat vrijgekomen remenergie tijdelijk op en zet deze om in elektropower voor maximale efficiency. U hoeft dus niet altijd in te pluggen om zuinig en schoon on- plus offroad te gaan. Bonus: in Nederland staat een verlaging van de gemiddelde CO2-uitstoot gelijk aan belastingvoordeel. Kortom, u krijgt meer Land Rover voor minder, zonder de stekker te hoeven gebruiken.

Land Rover Discovery Sport PHEV

Land Rover Discovery Sport PHEV

De Land Rover Discovery Sport is veruit de veelzijdigste compacte Land Rover SUV van dit moment. Een plug-in hybride uitvoering mag dus zeker niet ontbreken. De hybride Discovery Sport P300e PHEV komt 55 km ver op zijn lithium-ion accu. Wie verder wil zonder tussentijds op te laden, kan een beroep doen op de 3-cilinder turbo-benzinemotor. Het gezamenlijke systeemvermogen komt neer op een indrukwekkende 309 pk! Uiteraard is vierwielaandrijving standaard.

Land Rover interieur

Range Rover Evoque PHEV

De Range Rover Evoque is een stijlicoon. Als plug-in hybride variant maakt de compacte luxury SUV opnieuw een statement. Want hoezo kunnen duurzaamheid en design niet samen? De aandrijflijn van de Evoque P300e PHEV is identiek aan die van de Discovery Sport. Dit betekent dat ook hier de 200 pk sterke 1.5 turbomotor gekoppeld wordt aan een elektromotor met 80 kW vermogen. Accelereren van 0-100 km/h binnen 6,4 seconden gaat 0,2 seconden sneller dan in de Discovery Sport. De accucapaciteit is vastgesteld op 15 kWh.

Land Rover Defender

Land Rover Defender PHEV

Extra bijzonder is de lithium-ion accu in de Land Rover Defender. Niet vanwege de accu, maar vanwege de auto. Zelfs de meest optimistische milieuactivisten hadden tot voor kort nog niet durven dromen over zo’n iconische terreinwagen voorzien van efficiënte plug-in hybridetechnologie. Maar Land Rover flikt het. En hoe! Het systeemvermogen is ronduit verpletterend met 404 pk en 640 Nm koppel. Hiermee is de Defender PHEV – genaamd P400e, op z’n zachtst gezegd offroad-waardig. En met een acceleratie van 0-100 km/h binnen 5,6 seconden staat de koning van het terrein op het asfalt eveneens zijn mannetje.

Range Rover Velar PHEV

Ook de avantgarde Range Rover, de Velar, ontspringt de plug-in hybride dans niet. En terecht: de 404 pk / 640 Nm sterke aandrijflijn sluit naadloos aan op het verfijnde karakter van deze chique SUV. Sterker nog, het stijlvolle DNA komt des te beter tot zijn recht nu de Range Rover Velar als PHEV beschikbaar is. Want er is niets stijlvoller dan het asfalt of het terrein betreden met een auto die gemaakt is met het oog op de toekomst. Deze plug-in hybride Range Rover PHEV is leverbaar als P400e, S, SE en HSE uitvoering. Oftewel: van luxe tot ultra luxe.

Range Rover Sport PHEV

De Range Rover Sport beschikt standaard over sportieve genen. Daar hoort een bijpassende krachtbron bij: de Range Rover Sport PHEV heeft slechts 6,7 tellen nodig om de 0-100 km/h sprint te voltooien. Aan de basis van deze prestaties staat een dijk van een 2,0 liter turbo-benzinemotor met 300 pk, gekoppeld aan een 85 kW sterke accu. Samen verdelen ze 404 pk en 640 Nm over elk van de vier wielen. De accucapaciteit van de plug-in hybride Range Rover P400e bedraagt 13 kWh en is daarmee exact hetzelfde als de versie uit grote broer Range Rover PHEV.

Land Rover Velar

Range Rover PHEV

Aanvoerder van de lijst met plug-in hybride Land Rovers is natuurlijk de Range Rover P400e. Deze topklasse SUV is de absolute maatstaf op het gebied van kwaliteit en performance, zowel op als naast het asfalt. De 404 pk / 640 Nm sterke plug-in hybride Range Rover draagt zijn steentje bij als het om beperking van de CO2-uitstoot gaat en weet ook het benzineverbruik van de turbo-benzinemotor aanzienlijk te verlagen. Maar inleveren op andere capaciteiten en klasse ho maar! Daarmee biedt ook deze PHEV het beste van twee werelden. Heel natuurlijk, bij Land Rover.

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons tel:[dwh:Telefoon] Bekijk klantenservice pagina
1