Wees alert op internetfraude

Internetfraude komt steeds vaker voor, zo ook helaas uit naam van Broekhuis. Op deze pagina leggen we uit hoe u internetfraude herkent, hoe wij als Broekhuis communiceren en wat u kunt doen als u iets verdachts tegenkomt.

Ga direct naar:

Hoe herkent u internetfraude?

Fraudeurs gebruiken verschillende methoden om persoonlijke gegevens en/of geld te bemachtigen. Denk aan phishingmails, nepsites of misleidende berichten.

Signalen van internetfraude:

  • Spelfouten of onprofessionele opmaak in e-mails
  • Een dringende toon of druk om snel te handelen
  • Onverwachte verzoeken om persoonlijke gegevens of betalingen
  • Onverwachte mails met bijlagen in bijvoorbeeld een .zip mapje

Twijfelt u of wilt u meer informatie over internetfraude? Raadpleeg dan voorkomfraude.nl of de Fraudehelpdesk.

Hoe voorkomt u internetfraude?

Voorkomen is beter dan genezen. Door u bewust te zijn van uw internetgebruik verkleint u het risico op internetfraude aanzienlijk. Hier zijn enkele tips om uzelf te beschermen:

  • Gebruik sterke en unieke wachtwoorden
    Maak gebruik van sterke, moeilijk te raden wachtwoorden en zorg dat elk account een uniek wachtwoord heeft. Een wachtwoordmanager kan u helpen om dit eenvoudig en veilig te beheren.
  • Klik niet zomaar op links of bijlagen
    Ontvangt u een onverwachts een e-mail of bericht met een link of bijlage? Controleer altijd de afzender en voer het webadres handmatig in uw browser in om zeker te zijn van de veiligheid.
  • Installeer updates en antivirussoftware
    Houd uw apparaten up-to-date en gebruik betrouwbare antivirussoftware om uzelf te beschermen tegen schadelijke programma's.
  • Wees kritisch bij betaalverzoeken
    Krijgt u een verzoek om snel te betalen? Controleer of het verzoek echt is door contact op te nemen met de organisatie via hun officiële contactgegevens. 

Waar meldt u internetfraude?

Ziet u verdachte berichten uit naam van Broekhuis of vertrouwt u iets niet? Meld dit bij ons via onderstaand formulier. U helpt ons én anderen door verdachte activiteiten tijdig te melden.

Zo communiceert Broekhuis

Om verwarring te voorkomen, hanteert Broekhuis een vaste communicatiestijl:

  • Onze e-mails zijn altijd afkomstig van een @broekhuis.nl, @e.broekhuis.nl of @broekhuislease.nl
  • We vragen nóóit via e-mail om gevoelige gegevens zoals wachtwoorden met ons te delen

Twijfelt u aan de echtheid van een bericht? Neem contact op met de Broekhuis Klantenservice voordat u actie onderneemt.

Wat doet Broekhuis tegen internetfraude?

  1. Onderzoek
    Bij elke melding van internetfraude voeren wij een grondig onderzoek uit om de omvang en aard van de fraude vast te stellen en passende maatregelen te nemen.
  2. Veiligheidsmaatregelen
    We werken intensief samen met de autoriteiten en cybersecurity-experts om misbruik van onze naam te voorkomen en de veiligheid van onze klanten te waarborgen.
  3. Preventie
    We blijven onze veiligheidsmaatregelen voortdurend versterken en werken samen met betrokken partijen om toekomstige fraude te voorkomen en onze klanten optimaal te beschermen.

Veelgestelde vragen

Wat zijn voorbeelden van internetfraude?

Veelvoorkomende vormen van fraude zijn phishingmails, valse aanbiedingen op websites en nepberichten via WhatsApp of SMS waarin om geld wordt gevraagd.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wat moet ik doen als ik slachtoffer ben van internetfraude?

Doe altijd aangifte bij de politie via politie.nl. Zij kunnen onderzoek doen naar de fraude.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Heeft u betaald via PayPal of een creditcard? In die gevallen kunt u vaak een terugvordering aanvragen

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe weet ik of een website betrouwbaar is?

Controleer altijd het webadres (URL) en let op het slotje in de adresbalk. Ziet u geen slotje of lijkt het adres niet te kloppen? Vertrouw het dan niet.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wat doe ik als ik een verdachte e-mail ontvang?

Open de e-mail niet en klik niet op eventuele links of bijlagen. Meld de e-mail via de officiële contactgegevens van de afzender (vaak te vinden op de website) en verwijder de mail daarna. 

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wat moet ik doen als ik op een verdachte link heb geklikt?

In dat geval raden wij u aan om direct uw wachtwoord te wijzigen, een veiligheidsscan op uw apparaat waarmee u de link heeft geopend uit te voeren en uw bankafschriften te controleren indien u uw betaalgegevens heeft achtergelaten. 

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wat doet Broekhuis om fraude te voorkomen?

Wij nemen internetfraude serieus en werken voortdurend aan het verbeteren van onze beveiligingssystemen. Daarnaast vragen wij u als klant om verdachte activiteiten direct bij ons te melden.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Ik heb een e-mail van Broekhuis gekregen. Hoe weet ik of deze echt is?

Controleer of de afzender een @e.broekhuis.nl-adres gebruikt en of de inhoud van de e-mail overeenkomt met onze vaste communicatiestijl. Twijfelt u ergens aan? Neem geen risico en meld het bij ons!

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wilt u internetfraude melden?

Slechts één bestand. 15 MB limiet.

Ik ga er mee akkoord dat mijn gegevens enkel worden opgeslagen en gebruikt voor de doeleinden van dit formulier. Mijn gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld. Meer weten? Bekijk ons privacy statement

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons 0341 - 751 187 Bekijk klantenservice pagina