Škoda lanceert een nieuwe merkidentiteit, als onderdeel van de NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030.
Hierbij ligt de focus op een nieuwe designtaal, een nieuw logo en de meest ingrijpende corporate identity (CI) update in dertig jaar. Bovendien zet het Tsjechische merk de elektrificatiestrategie in een hogere versnelling: tussen nu en 2026 worden drie nieuwe, volledig elektrische modellen geïntroduceerd. Het VISION 7S studiemodel is de voorbode van een nieuw topmodel van Škoda. In 2030 moet meer dan 70 procent van alle in Europa verkochte Škoda's elektrisch aangedreven zijn. Om dit doel te realiseren wordt de komende vijf jaar nog eens € 5,6 miljard extra in elektrische mobiliteit geïnvesteerd en € 700 miljoen in digitalisatie.
“Met de nieuwe merkidentiteit onderscheidt Škoda zich niet alleen nóg meer van de concurrentie, maar ook van de merken binnen de Volkswagen Groep”, verklaart Martin Jahn, lid van de Raad van Bestuur voor Sales en Marketing bij Škoda AUTO. “De VISION 7S laat onze nieuwe designkoers zien, die bepalend is voor alle toekomstige modellen. Maar het is niet alleen de nieuwe vormtaal die Škoda voor de klant nog aantrekkelijker maakt. Ook op het gebied van User Experience (UX) en connectiviteit maken we grote sprongen.”