Door een ontwerp- of constructiefout kan er soms iets kapot zijn of ondermaats functioneren in uw voertuig. Blijkt dit probleem vaker voor te komen en levert het gevaar op? Dan kan de fabrikant van het voertuig een terugroepactie, ook wel recall genoemd, organiseren. Hierbij roept de fabrikant de auto terug om het probleem te herstellen. Wij staan als officieel merkdealer van 16 automerken en 6 bedrijfswagen merken graag voor u klaar met een snelle en vakkundige reparatie!

Terugroepactie bij de officiële merkdealer

Een extra bezoek aan de garage komt nooit uit; of het nu om een terugroepactie gaat of een lekke band. Als officiële merkdealer doen wij daarom ons uiterste best om een extra bezoek te voorkomen. Wij krijgen namelijk meldingen van terugroepacties die we verplicht zijn uit te voeren zodra we hiervan op de hoogte zijn. Sommige terugroepacties (recalls) kunnen wachten tot uw volgende bezoek aan onze werkplaats, waardoor wij deze zoveel mogelijk proberen te combineren met regulier onderhoud.

Kosteloze terugroepactie

Een terugroepactie is altijd kosteloos voor u als klant, hierdoor is een kostenindicatie voorafgaand aan de reparatie overbodig. Wij kunnen de reparatie dan ook direct uitvoeren als uw auto al bij ons in de werkplaats staat. Zo kunnen wij de meeste terugroepacties uitvoeren zonder dat u daarvan hinder ondervindt. Uiteraard houden we wel rekening met uw wensen. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een APK langer duurt vanwege extra werkzaamheden met betrekking tot een recall. Is dit het geval, dan zal de service adviseur vooraf contact met u opnemen. Wel zo handig wanneer u bij een gepland bezoek aan de werkplaats wilt wachten op uw auto, maar bij een langere wachttijd toch liever ervoor kiest om tussendoor naar huis of aan het werk te gaan.

Directe actie vereist bij sommige terugroepacties

Indien een terugroepactie niet kan wachten tot een volgende onderhoudsbeurt, dan ontvangt u een brief. In dit geval gaat het om een reparatie die ten behoeve van de veiligheid zo snel mogelijk uitgevoerd dient te worden. Twijfelt u of een recall direct actie vereist of kan wachten tot uw volgende bezoek aan onze werkplaats? Neem dan gerust contact op met onze service adviseurs. Zij helpen u graag!

Wist u dat tot maar liefst 25% van de voertuigeigenaren geen gehoor geeft aan een recall?

Bij universele garages worden terugroepacties niet uitgevoerd. Hierdoor zien wij regelmatig auto’s in onze werkplaatsen met klachten die eerder opgelost hadden kunnen worden. Dit had eerder gesignaleerd en hersteld kunnen worden als de voertuigen voor onderhoud gebracht waren naar de merkdealer.
Controleer of er nu een terugroepactie voor uw voertuig is via: RDW Terugroepacties.

De technici van Broekhuis staan voor u klaar om terugroepacties snel en vakkundig te verhelpen!
Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons 0341 - 751 187 Bekijk klantenservice pagina
1