Elektrisch rijden met Volkswagen

Het begon bij Volkswagen allemaal met een idee. Inmiddels zijn we via VW’s ID.3 al bij ID.4 beland. Want als het om de elektrische auto gaat, denkt Volkswagen: “The only way is up!” Zodoende werden ook ‘klassieke’ Volkswagen modellen zoals de up! en Golf 7 helemaal elektrisch gemaakt. Naast de VW e-up!, VW e-Golf, ID.3 en ID.4 bruist de fabrikant van nog veel meer elektrificerende ideeën. Zo staat de coupé-SUV genaamd Volkswagen ID.5 op de planning en presenteerde het merk de elektrische concept cars ID. ROOMZZ, ID. VIZZION, ID. SPACE VIZZION en ID. BUZZ. Dat Volkswagen een elektrische auto voor iedereen wil, blijkt tevens uit de marketingstunt waarin de fabrikant zogenaamd aankondigde haar merknaam in de VS te willen veranderen naar Voltswagen. Toepasselijker kan het niet.

Volkswagen ID.4

Voordelen elektrisch Volkswagen rijden

Stil, schoon, soepel, snel; zomaar wat voordelen van elektrisch Volkswagen rijden. Tel daarbij de besparingen op onderhoud, de fiscale winst plus het feit dat opladen goedkoper is dan tanken, en ook de financiën zijn geen reden meer om de elektrische VW te laten staan. Wist u trouwens dat elektrisch rijden in een Volkswagen ‘gewoon’ een kwestie van wennen is? Daarna wilt u nooit meer terug. Beloofd!

Volkswagen ID.3

VW ID.3

De Volkswagen ID.3 is de eerste VW die vanaf de eerste schets 100% bedoeld is als elektrische auto. De ID.3 staat op het inmiddels bekende, modulaire MEB-platform. De VW ID.3 is al net zo veelzijdig als het platform zelf. Volkswagen noemt het ook wel de elektrische auto zonder de nadelen van een elektrische auto. Uiteraard wordt hiermee de riante actieradius bedoeld. De Volkswagen ID.3 kan 425 km (WLTP) ver komen zonder één keer te hoeven opladen. Dat opladen is overigens allerminst een straf, met een leeg naar 80% volle accu binnen 37 minuten (in combinatie met de 58 kWh accu variant en een snellader). Natuurlijk is het behalen van de beloofde range afhankelijk van allerlei interne en externe factoren. Maar ook de uitvoering speelt een belangrijke rol. Want kiest u voor de versie met 145, 150 of 204 pk? En wilt u dan een accupakket van 45 of 58 kWh? Op z’n snelst duurt een 0-100 km/h sprint 7,3 tellen. Voor een range minder dan 346 km doet Volkswagen het in ieder geval niet. Voeg daaraan toe de verschillende uitrustingsniveaus en ook het elektrische aanbod op modelniveau is op z’n Volkswagens. Kortom, er is een VW ID.3 voor iedereen!

Volkswagen ID.4

VW ID.4

Grote broer van de Volkswagen ID.3 heet ID.4. Deze volledig elektrisch aangedreven SUV is naast een duurzaamheids-, ook een ruimtewonder. Qua beenruimte is een directiewagen er niets bij. De Volkswagen EV schopt het tot een maximale actieradius van maar liefst 521 km in combinatie met de Pro accu van 77 kWh.

Onderhuids gaat een 204 pk sterke elektromotor schuil die tot grootse prestaties in staat is: 0-100 km/h in 8,5 seconden is serieus vlot voor een VW SUV van dit formaat. Mag het ook een beetje minder zijn, dan is de Volkswagen ID.4 met 52 kWh Pure accu en 148 pk een uitstekende keuze. Met in totaal 7 verschillende uitvoeringen is de keuze sowieso reuze. Voor welke VW ID.4 gaat u?

Volkswagen e-up!

VW e-up!

Wie zichzelf wil identificeren met een bekend Volkswagen model en toch wil profiteren van elektrisch rijden, komt automatisch uit bij de VW e-up!. Dit kleintje kent een grootse actieradius voor stadsauto begrippen: 250 km (WLTP). Gemiddeld genomen rijden wij Nederlanders dagelijks zo’n 46 km voor ons werk, dus u heeft aan eens per week opladen genoeg.

Heeft u een lange rit voor de boeg? Tussentijds aan de snellader hoeft slechts één uur te duren om de lithium-ion accu voor 80% vol te krijgen. Grootse prestaties voor een kleine stadswagen, dat is de Volkswagen e-up! in een notendop. Nu verkrijgbaar inclusief 8 jaar garantie op de accu en tot 6 jaar gratis onderhoud.

Volkswagen Passat Hybride

Volkswagen PHEV’s

De Golf 7 heeft inmiddels een opvolger: de Golf 8. De e-Golf schittert sindsdien door afwezigheid in de prijslijst van Volkswagen. Dit komt natuurlijk doordat de VW ID.3 deze rol voor een belangrijk deel heeft overgenomen. Toch elektrisch VW Golf rijden? Dat kan nog steeds met de Golf eHybrid en eHybrid GTE. Beide plug-in hybride Volkswagens hebben een 150 pk sterke 1,4 liter TSI-motor aan boord, aangevuld met een elektromotor. In geval van de eHybrid komt het systeemvermogen op 204 pk, de GTE levert zelfs 245 pk. Andere VW PHEV’s treft u in de vorm van de Passat en Passat Variant PHEV GTE met 218 pk, de Arteon en Arteon Shooting Brake eHybrid (ook 218 pk) en de 245 pk sterke Tiguan eHybrid.

VW ID.5 en ID.6

Met de Volkswagen ID.3 en ID.4 amper geïntroduceerd, kan de wereld zich opmaken voor nóg twee nieuwe VW EV’s: de ID.5 wordt een sportief gelijnde coupé-SUV die afgeleid is van de ID.4. En de VW ID.6? Dat wordt het productiemodel van het elektrische Volkswagen prototype welke eerder als ID. ROOMZZ door het leven ging. Kortom, VW biedt letterlijk en figuurlijk ruimte voor EV’s voor iedereen. Noem het gerust “Voltswagen”!

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons 0341 - 751 187 Bekijk klantenservice pagina
1