Full-elektrisch totaalconcept
De transitie naar elektrisch werken is volop gaande, onder andere in de hoveniersbranche. Zo zijn er volledig elektrische machineparken verkrijgbaar, waarmee hoveniers en groenvoorzieners de hele dag en voor alle werkzaamheden uit de voeten kunnen. Een bedrijfswagen die voorziet in elektrisch rijden kan dan ook niet meer ontbreken. “We willen professionals laten zien dat volledig elektrisch werken mogelijk is geworden,” aldus Paul van de Poel, eigenaar Poel Bosbouw.
Ive Harmsma, accountmanager Broekhuis Opel Bedrijfswagens: “Toen Paul en ik via via met elkaar in contact kwamen, raakten we in gesprek en kwamen we erachter dat wij op dezelfde terreinen actief zijn met elektrische innovaties. Het enthousiasme om samen te werken volgde al snel en de samenwerking kreeg direct vorm; een elektrische bedrijfswagen (Opel Vivaro-e) met inrichting, inclusief elektrische apparatuur voor hoveniers en groenvoorzieners.”
Maatschappelijke duurzaamheidstrend
De vraag naar elektrisch werken stijgt, aldus Reinier Imminkhuizen, manager bedrijfswagens bij Broekhuis. “Het is een logische ontwikkeling, gezien de maatschappelijke duurzaamheidstrend. Een schone en stil rijdende elektrische bedrijfswagen is hét duurzame visitekaartje van het bedrijf. Een ander voordeel is dat je ermee kunt rijden in emissievrije zones en verder kun je als eigenaar profiteren van diverse fiscale regelingen en subsidies.”
Maar wat is er zo nieuw aan het concept? “Met deze nieuwe elektrische bedrijfswagen willen wij professionals laten zien dat volledig elektrisch werken mogelijk is,” licht Paul toe. “Accu’s opladen in de bedrijfswagen is op zich niet nieuw. Wat wel nieuw is, is een bedrijfswagen die elektrisch aangedreven wordt, op een accu rijdt, oplaadvoorzieningen en opbergmogelijkheden biedt voor accu’s van elektrisch gereedschap én elektrisch gereedschap aan boord heeft (Stihl- en Makita-accugereedschap, red.).”
De hele dag elektrisch werken zonder zorgen
Om te ervaren hoe de volledig ingerichte Opel Vivaro-e in de praktijk werkt, kunnen bedrijven de demonstratiewagen een hele week uitproberen. Paul “Deze nieuwe elektrische bedrijfswagen met alle voorzieningen aan boord bewijst dat de ontwikkelingen op elektrisch gebied inmiddels zo ver zijn, dat je een hele dag elektrisch kan werken; je nergens bang voor hoeft te zijn.” Ive vult aan: “Gebruikers van onze elektrische bedrijfswagens rekenen erop dat ze de accu om de twee of drie dagen moeten opladen. Eigenlijk gebruiken ze de elektrische bedrijfswagen net zoals ze een bedrijfswagen op brandstof zouden gebruiken.”
“Een cocktail van sterke merken en sterke leveranciers”
Opbergelementen, zoals laden, kasten, wandschappen en planken voor gereedschappen en accu's, worden geleverd en geïnstalleerd door Broekhuis Carplus. Ive: “De bedrijfswageninrichting komt van het merk Sortimo, een merk dat al jarenlang gebruikt wordt bij het maken van bedrijfswageninrichtingen op maat. Bij de samenwerking rond deze eerste volledig elektrische bedrijfsbus gaat het dus om een cocktail van sterke merken: Opel, Sortimo, Stihl en Makita. Maar ook sterke leveranciers: Poel Bosbouw en Broekhuis.
Compleet ontzorgen
“Na de lancering is de volledig elektrische bedrijfswagen inclusief inrichting en gereedschappen verkrijgbaar op basis van full operational lease, een maatwerkproduct binnen een totaalconcept,” vertelt Reinier. “Als klant betaal je een vast maandbedrag waarin alle services inbegrepen zijn. Gemak is gewild bij bedrijven: ze willen een slagvaardige bedrijfsvoering, succesvol sturen op TOC en focussen op de business. Zij zijn dus gebaat bij voorspelbare terugkerende kosten. Wij willen en kunnen bedrijven voor een vast leasetarief compleet ontzorgen.”
Meerwaarde bieden
Het totaal willen ontzorgen verbindt de beide bedrijven. “Broekhuis en Poel Bosbouw delen hetzelfde gedachtegoed en onderscheidend vermogen: meerwaarde bieden door oprechte servicegerichtheid en klantbegeleiding, vooroplopen richting de toekomst en ontzorgen door totaaloplossingen te bieden. Bovendien is Broekhuis net als Poel Bosbouw een mensgericht, gastvrij familiebedrijf,” legt Gerhard, Brand- en PR-manager Broekhuis uit. Paul beaamt dit: “Oprecht meedenken met de klant houdt in dat de doelgroep de kans moet krijgen om nieuwe dingen uit te proberen. Iedereen kan een machine verkopen, maar het gaat erom dat de gebruiker goed, veilig en efficiënt met een product kan werken.”