Broekhuis haalt € 40.000 op voor CliniClowns met wielertocht
Onlangs trotseerden liefst dertig enthousiaste Broekhuis-medewerkers de lange, beroemde wielerbeklimming de Passo dello Stelvio in Italië. Hiermee haalden zij geld op voor de CliniClowns. Het was één groot succes. Aan het eind van het evenement kon er maar liefst € 40.000,- overgemaakt worden naar het goede doel.
De Passo dello Stelvio is een beklimming die échte wielerfanaten vrij hoog op hun wensenlijstje hebben staan. De klim is lang met zijn 24 kilometer en berucht om zijn 48 haarspeldbochten. De bergpas wordt bijvoorbeeld ook beklommen tijdens de bekende wielerwedstrijden als de Giro d’Italia door de beste wielrenners van de wereld. Uiteindelijk eindigt de beklimming op 2757 meter hoogte.
Het prachtige bedrag van € 40.000 is opgehaald in samenwerking met onder andere leveranciers als Michelin en ŠKODA. Per verkochte Michelin-band werd er een bijdrage gedaan aan de CliniClowns. In totaal maar liefst € 10.200,-. Per verkochte ŠKODA werd er door ŠKODA Nederland en Broekhuis een bijdrage geleverd aan ditzelfde goede doel, totaal € 10.000,-.